משרד האוצר מפסיק את הביטוח הסיעודי הקבוצתי

במקומות עבודה רבים, נהוג בישראל לבטח את העובדים בביטוח סיעודי קבוצתי.

 

ביטוח קולקטיבי

ביטוח זה הינו ביטוח בעל פרמיה המשתנה, שגדלה ככל שהאדם מזדקן וקופצת באופן משמעותי מעל גיל 60. למעשה, בעת פרישתו של המבוטח גובה התשלום החודשי גבוהה בהרבה מזה ששילם המעסיק בעת רכישת הביטוח. כך נוצר מצב, שדוקא כשמגיעים לגיל בו עולים הסיכויים להזדקק לפוליסת הביטוח הסיעודי, נדרש המבוטח לשלם סכומים גבוהים מדיי חודש באם הוא בוחר להמשיך להחזיק את הביטוח, שלאחר הפרישה אינו מכוסה על ידי המעסיק.

 

במידה והיה העובד רוכש באופן פרטי פוליסת ביטוח סיעודי, באותה נקודת זמן שרכש עבורו המעסיק, היה משלם סכומים נמוכים יותר מדיי חודש, שכן התעריפים בביטוח הפרטי זולים יותר.

זאת אומרת, שלעובד היה משתלם יותר לו היה משלם במשך כל שנות תעסוקתו עבור פרמיה עצמאית כיוון שהמחירים בגיל זקנה עולים בחדות ומגיעים למאות שקלים בחודש.

עובד שפרש ואינו יכול להמשיך ולשלם פרמיות גבוהות כל כך בביטוח הקולקטיבי, מאבד את כל הכספים שנצברו עבורו בקופת הביטוח. זאת בשונה מביטוח סיעודי פרטי, בו נשמרות זכויותיך גם לאחר הפסקת התשלום החודשי (בכפוף לתנאי הפוליסה).

 

מה משתנה?

לכן, הודיע משרד האוצר על איסור מכירת פוליסות ביטוח סיעודי ושינויים בתנאי הפרמיות שכבר נמכרו.

הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים יבוטלו בהדרגה, ואלו המחזיקים כעת בביטוח כזה ימשיכו להחזיק אותו עד למועד סיום עבודתם,  אז ידרשו לרכוש ביטוח סיעודי פרטי במחיר מלא.

 

השינויים יכנסו לתוקף החל מינואר 2013, לגבי הפוליסות הקיימות או המחודשות באותו מועד.

איסור מכירת הפוליסות הקולקטיביות כבר נכנס לתוקפו באוגוסט 2011 ומועד סיום התהליך נקוב לקיץ הקרוב.

 

הפתרונות

באוצר עוד מנסים לגבש פתרון ל200 אלף המבוטחים בביטוח הסיעודי שעברו את גיל 60 והם הניזוקים העיקריים מהפוליסות. ככל הנראה, יתבצע שיתוף פעולה בין המבוטחים לבין חברות הביטוח- כאשר המבוטח יסכים להרעת תנאים חלקים וחברות הביטוח יספגו חלק מההפסדים.

 

הסכם כזה עוד אינו מגובש ובחברות הביטוח לא ששים לחתום על פשרה כזו.

 

פתרון אחר העומד על הפרק, הינו הקמת “קרן ביטוח הדדית”, בסגנון קרנות הפנסיה הנשענות על כספי המבוטחים.

 

האם אתה מבוטח בביטוח קולקטיבי? בדוק את זכויותיך! אנו נלווה אותך לאורך כל התהליך.

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

דילוג לתוכן