מקרים של עדכון קרן הפנסיה

יציאה לגמלאות
עבדתם כל החיים ועכשיו הגיעה השעה לפרוש ולהתחיל את החלק המהנה של החיים. הצגות, סרטים, טיולים מסביב לעולם ותחרויות ברידג’. יחד עם זאת, היציאה לגמלאות (פרישה) מחייבת היערכות מחדש בהיבטים של ביטוח ופנסיה.
פנסיה
במהלך הקריירה כשכירים או עצמאיים חסכתם בכל חודש בקרן הפנסיה על מנת שתהווה מקור הכנסה בשנים בהן לא תעבדו. חשוב לזכור כי בקרן הפנסיה קיימים מספר מסלולים ולאחר הפרישה מהעבודה מומלץ לבצע הערכה מחודשת של המסלול הקיים. יש לבדוק האם האחוז המוקצה לשאירים מספיק והאם המוטבים בפנסיה עדיין רלוונטים. כמו כן, מומלץ לשים לב למידת הסיכון של קרן הפנסיה ולוודא שהמסלול שלכם הוא כזה עם רמת סיכון מינימאלית.


קרן השתלמות

אחד ממסלולי החסכון העיקריים מלבד קרן הפנסיה, היא קרן ההשתלמות. לא משנה אם הייתם שכירים או עצמאיים, במידה ויש קרן השתלמות על שמכם תוכלו לפדות אותה במועד היציאה לגמלאות, ללא תשלום מס, אם הותק שלה גדול משלוש שנים. במידה והחלטתם להמשיך לעבוד לאחר מועד הפרישה, תוכלו לבקש מהמעסיק להמשיך להפקיד לקרן ההשתלמות כרגיל. בנוסף, מומלץ לוודא את נכונות רישום המוטבים בקרן. במקרה פטירה הם יוכלו לבצע משיכה של הקרן ללא תשלום מס. אם לא יהיו מוטבים, ישולמו כספי הקרן על פי הצוואה שהשארתם.
ביטוח בריאות
לאחר היציאה לגמלאות הופכת הדאגה לבריאות לאחת הדאגות העיקריות. הגוף כבר לא מה שהיה פעם ולקראת השנים הבאות כדאי לוודא שפוליסת ביטוח הבריאות שברשותכם מכסה את הבעיות שיש ואת אלו שצפויות לבוא. מיד עם היציאה לגמלאות ואם אפשר מספר שנים לפני כן, מומלץ לבדוק מול סוכן הביטוח כי ביטוח הבריאות שבידכם מותאם למציאות של היום ולא לזו מלפני עשרים שנה.

ביטוח סיעודי
תוחלת החיים בארץ נמצאת במגמת עליה. הרפואה המתקדמת, המודעות לחשיבות ספורט ותזונה ואיסור העישון במקומות ציבוריים, כל אלו ועוד הביאו לכך כי בישראל חיים יותר מפעם. עובדה זו מאלצת את אתכם, היוצאים לגמלאות, לדאוג לעתיד רחוק יותר ואחד הכלים לעשות כן הוא רכישת ביטוח סיעודי. ביטוח זה מאפשר לכם לדאוג לכך כי תוכלו לחיות בכבוד גם כאשר תגיעו למצב סיעודי. קיימים בשוק שני סוגים עיקריים של ביטוח סיעודי, פרטי וקולקטיבי. לאחר הפרישה, רצוי מאד לבדוק מול סוכן הביטוח שאכן הביטוח שברשותכם מכסה את המקרים הנפוצים בהם צריך עוזרת צמודה בבית או השתתפות בתשלום למוסד סיעודי.

מעבר דירה / קניית דירה
המשפחה התרחבה, רציתם שינוי בחיים או נפתחה בפניכם אפשרות עסקית. לא משנה מה הסיבה, אם החלטתם לעבור דירה רצוי שתדעו כי יש כמה נושאים שכדאי לדאוג להם על מנת שתהיו מבוטחים גם בנכס החדש.


ביטוח דירה

מיד בכניסה לדירה החדשה כדאי לוודא יחד עם סוכן הביטוח כי קיים ביטוח לדירה. סוג ביטוח זה כולל ביטוח מבנה, תכולה וצד ג’. החלק של המבנה מכסה אתכם במקרה של רעידת אדמה, הצפה, שריפה ואירועים שונים המשפיעים על המבנה הפיזי של הנכס (חובה למי שיש משכנתא). החלק של התכולה מכסה על מה שיש בתוך הנכס. בגדים, תכשיטים, אלקטרוניקה, כסף , תמונות , יצירות אמנות וכדומה. החלק של צד ג’ מכסה מפני תביעות של אנשים שביקרו בדירה שלכם ונפצעו. קיימים בשוק כיסויים לסיכונים נוספים ומומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בטרם מחליטים על תנאי הפוליסה.

עדכון פרטים
עברתם דירה? אל תשכחו לעדכן את סוכן הביטוח. אחת הטעויות הנפוצות שעושים בעת מעבר כתובת היא לא לעדכן את סוכן הביטוח. מצב זה מביא לכך שדברי דואר שלעיתים מכילים נתונים אישיים מגיעים לכתובת הישנה ועלולים לפגוע בפרטיות שלכם. מעבר לכך, במידה וחברת הביטוח שולחת לכם טפסים חשובים ולא תגיבו בזמן ייתכן ותפגעו בכיסוי הביטוחי שלכם. ולכן, מומלץ לוודא תקינות פרטי התקשרות חלופיים כולל דואר אלקטרוני וטלפון נייד בחברות הביטוח ואצל הסוכן עוד בטרם המעבר.


ביטוח רכב

אחד המרכיבים המשפיע על פוליסת ביטוח רכב הוא המיקום הגיאוגרפי שלכם. חברת הביטוח מייחסת חשיבות רבה למקום מגוריכם וכל שינוי כתובת יכול לשנות את התשלום השנתי. אם לא תעדכנו את חברת הביטוח בכתובת החדשה, ייתכן ובעת מקרה ביטוח תתקלו בקשיים לממש את הפוליסה.

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן