כל מה שרציתם לדעת על תכנון פנסיוני

מעל חמישים אחוז מהפנסיונרים בישראל מדווחים על ירידה בגובה ההכנסה מיום היציאה לפנסיה. גיל הפנסיה הוא לא גיל שגובה ההוצאות בו פוחת, להפך, המשפחה מתרחבת, מגיעים נכדים, הוצאות המחיה מתייקרות וכדי לא להיפגע מירידה בהכנסות בזמן הפנסיה, חשוב לבצע תכנון פנסיוני כבר מגיל צעיר. תכנון פנסיוני צריך להתבצע לפני הפרישה ולא ברגע האחרון. כאן ריכזנו עבורכם מידע על מה שצריך לדעת בנושא.

מה המשמעות של תכנון פנסיוני?

על פי חוק כל עצמאי ושכיר בישראל נדרשים לחסוך עבור הפנסיה. קיימים מגוון מסלולי פנסיה ואם העובד עצמו לא בוחר בקופה משתלמת עבורו, הוא עלול להפסיד כסף. במסגרת תכנון פנסיוני מתאימים את גובה החיסכון לגובה ההכנסה הנדרשת בתקופת הפנסיה, ביחס לרמת החיים שלפני הפרישה. בתהליך זה ימקסמו את הטבות המס של החוסך כך שהוא יצטרך לשלם כמה שפחות מס. 

איך מתכננים נכון את הפנסיה?

בשלב הבראשיתי חשוב לזכור את חשיבות הפנסיה כבר מגיל צעיר. התחלתם לחסוך לפנסיה? דאגו לוודא שאתם אכן מקבלים את המגיע לכם. אם חלים שינויים בסטטוס המשפחתי, עדכנו בכך את המעסיק, הם הרי אמורים להשפיע על גובה המס שתשלמו. הצעד הבא יהיה לפתוח קופת פנסיה משתלמת עבורכם. כמו שאתם יודעים, לא כל אחד יודע לבדוק מהי הקופה המשתלמת ביותר עבורו וכך חוסכים מוצאים את עצמם אבודים ופונים לקופות שונות כברירת מחדל. 

לכל קופה יש מסלולי השקעה משלה ולכן בכל קופת פנסיה גם גובה התשואה יהיה שונה. חשוב לבחור קופת פנסיה משתלמת לצרכים האישיים שלכם. לצורך כך ניתן להיעזר ביועץ לתכנון פרישה. 

עד כאן סיכמנו את מה שחשוב לעשות באופן בסיסי כדי לשמר את תנאי הפנסיה מגיל צעיר. אך כל זה לא מספיק כדי להנות בגיל פנסיה מחופש כלכלי. בדיוק מסיבה זו פונים אל גינדי שרים – שירותים פיננסיים ותכנון פרישה.

מהם היתרונות של גינדי שרים בתכנון פנסיוני?

השלבים בתכנון פנסיוני אצל גינדי שרים הם ברורים ומקיפים

  • בשלב הראשוני נגדיר את צרכי הלקוח, נבחן מהי רמת ההכנסות שלהם ומה גובה השלמת ההכנסה הנדרשת בהתאם לגובה קצבת הפנסיה הצפויה. 
  • לאחר מכן נאתר את נכסי הלקוח ונסווג אותם על פי רמות הסיכון שלהם. במקרה הצורך נשפר את אפיקי ההשקעה לטובת הלקוח.
  • כל התכנון יערך בקפדנות על מנת להקטין את גובה המס שידרש לתשלום בגין רווחי החוסך תכנון מס מוביל לחיסכון כספי גדול.
  • בשלב זה רמת ההכנסות הצפויות תיבדק ביחס לרמת החיים המורגלת תוך מתן מענה להוצאות בלתי צפויות בהמשך.
  • לאורך כל הדרך מומחי גינדי שרים ילוו את החוסך באופן מקצועי ויעיל.

מומחי גינדי שרים מתאימים את הפנסיה לצרכים האישיים שלכם בהתאמה מושלמת. הם לא עוזבים אתכם לאחר התכנון הפנסיוני, אלא ממשיכים לתת מענה ולבחון את יישום התכנון הפנסיוני על פי התוכנית שנקבעה מראש. כך נערכת בקרה מקצועית ובמקרים בהם נדרשים שינויים, המומחים יעשו זאת למען שמירה על כספי החוסך.

למי תכנון פנסיוני מיועד?

היציאה לפנסיה היא צפויה. כבר מגיל צעיר בו מתחילים לעבוד ולהפריש לפנסיה, כדאי לפנות לקבלת ייעוץ פנסיוני. טווח הגיל המומלץ לכך הוא גיל 30. אך גם אם עברתם את גיל 30 ואתם מתקרבים לפנסיה בקצב שלכם, יועץ פנסיה יוכל למצוא דרכים להציל את החופש הכלכלי שלכם בתקופת הפנסיה. אל תחכו לרגע האחרון. היערכו מראש ככל הניתן ופנו עוד היום למומחי גינדי שרים שיתכננו עבורכם את החיסכון לפנסיה.

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן