גינדי שרים: כיצד למצות את הזכויות בתכנון הפנסיוני?

בחברת גינדי שרים, המתמחים בתכנון פרישה, מסבירים כיצד ניתן ליהנות מהטבות מס באמצעות תכנון פרישה מקצועי.

“כמו שאדם שיש לו בעיה רפואית מסוימת הולך לרופא מומחה, כך אדם לפני פרישה מהעבודה הולך למתכנן פרישה ולא עושה זאת לבדו”, כך משיב יוסי גינדי על השאלה בדבר חשיבותו של ביצוע תכנון פרישה מסודר, ובאותה הנשימה הוא מוסיף שאם לא תעשו זאת, זה יעלה לכם כסף, והרבה.

יוסי גינדי, הוא בעלים משותף בחברת גינדי שרים בע”מ, העוסקת במתן שירותים פיננסיים מתקדמים ללקוחות פרטיים ולארגונים גדולים, אותה הקים לפני כ-10 שנים עם שותפו יהודה שרים. השניים מחזיקים ברישיונות ניהול השקעות וייצוג מול מס ההכנסה, ואחד מתחומי הפעילות שלהם הוא תכנון פרישה. יועצי החברה משמשים יועצי פרישה של גופים רשמיים גדולים כמו התעשייה האווירית, קופת חולים מאוחדת, מקורות, שב”ס ועוד. שוחחנו עם יוסי גינדי על תחום המיסוי הפנסיוני, ומתברר שמדובר בתחום שטומן בחובו עולם ומלואו.

מהו מיסוי פנסיוני?

“לכל גבר בהגיעו לגיל פרישה (67) ולכל אישה בגיל פרישה (62 ושמונה חודשים) יש הטבות במס ההכנסה, שיכולות לקרות רק בגיל פרישה, לא דקה לפני, שכן אלה הטבות מס שניתנות רק עבור הפנסיה ולא עבור קבלת שכר מיגיעה. רק כדי לסבר לך את האוזן: גובה הטבות המס יגיע בינואר 2025 ליותר ממיליון שקלים, כאשר נכון לספטמבר 2022 גובה ההטבות עמד על 810 אלף שקל, וזה פר תעודת זהות. זה לא קשור להכנסה שלך, זה לא קשור למי את, זה קשור בסופו של דבר רק לעובדה שאת חיה ושהגעת לגיל פרישה. הזוי להגיד את זה, אבל את ההטבות האלה מקבלים רק 10 אחוז מהפורשים, ולמה? כי 90 אחוז לא הולכים ליועצי פרישה. הם חושבים שהם מקבלים את הניירת מהמעסיק, ובזה זה נגמר, כי מס ההכנסה דואג להטבות. אבל זה ממש לא כך. התפקיד של מס ההכנסה הוא לגבות מס ולא לחלק הטבות”.

אדם שיצא לפנסיה ולא תכנן פרישה. הטבות המס מבחינתו אבודות?

“אדם שביצע תהליך פרישה במס ההכנסה, בלי שמיצה את מרב הזכויות שלו, וחלפו 60 יום מביצוע התהליך, ברוב המקרים זה אבוד. חשוב להדגיש שבתוך התהליך הזה יש אופטימיזציה, ואין מקרה אחד שדומה לשני. סטטוס משפחתי, מצב רפואי ונסיבות חיים שונות – כל אלה פותחים את כמות האופציות לאינסופית כמעט. למשל, במיליון שקלים אני יכול לקבל פטור ממס על היוון הסכום או פטור ממס על הפנסיה השוטפת. או לפה או לפה. בחר אדם אפשרות אחת, שהיא לא בהכרח הטובה יותר, זה בלתי ניתן לתיקון. לכן אני שב ומדגיש: תכננו את הפרישה שלכם, לא תתכננו – לא תיהנו מהזכויות. תתכננו נכון, תשלמו פחות מס. בפרישות של בכירים אנחנו מדברים על פערים בסדר גודל של מאות אלפי שקלים”.

נתון מפתיע נוסף שמנדב גינדי נוגע לתחום השוויון המגדרי. הידעתם שבפרישה יש אפליה לטובה של נשים? מתברר שאישה שפורשת מעבודתה בגיל 62 ושמונה חודשים יכולה לקבל, במקביל גם דמי אבטלה מהביטוח הלאומי עד הגיעה לגיל 67. אם היא גם ממשיכה לעבוד אחרי גיל פרישה, היא יכולה לקבל לצד השכר גם פנסיה של 5,000 שקלים פטורה ממס. גינדי מסכם: “אישה שלא מנצלת את כל ההטבות האלה, מסבה לעצמה נזק כספי של 100 אלף שקלים בשנה”.

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן