גינדי שרים: תכנון פרישה מותאם

בחברת גינדי שרים מסבירים כיצד תכנון פנסיוני עשוי לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים לפורשים.

“יציאה לפנסיה בלי יועץ פרישה צמוד יכולה להתבטא בהפסד כספי של עשרות וגם מאות אלפי שקלים. למרות זאת, רק אחוז קטן מהפורשים במדינת ישראל באמת מממש את מלוא הזכויות המגיעות לו”. את הנתון המדהים הזה מספק יהודה שרים, שותף ובעלים בחברת גינדי שרים בע”מ, העוסקת במתן שירותים פיננסיים מתקדמים ללקוחות פרטיים ולארגונים גדולים.

חברת גינדי שרים הוקמה לפני כ-10 שנים על ידי יהודה שרים ויוסי גינדי, המחזיקים ברישיונות ניהול השקעות וייצוג מול מס ההכנסה. “בתחילת הדרך ישבנו בחדר אחד קטן יוסי ואני”, מספר שרים, “מאז התרחבנו ‘מעט’, וכיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים במספר מחלקות”.

אחד מתחומי הפעילות של החברה הוא תכנון הפרישה, ויועציה משמשים יועצי פרישה של גופים רשמיים גדולים כמו התעשייה האווירית, קופת חולים מאוחדת, מקורות, שב”ס ועוד. שרים מרחיב: “בארגונים ובחברות, להם אנחנו נותנים שירותי תכנון פרישה, אנחנו עורכים כנסים והרצאות, ומסבירים, בין היתר, על פרישות גיל, פרישות מוקדמות ופרישות עקב בעיה רפואית, אילו תוכניות יש, מה ההבדלים ביניהן, היכן אפשר לקבל יותר פנסיה, איך זה משפיע על דברים אחרים ועוד”.

תחום הפרישה בישראל, מתברר, הפך עם השנים לתחום מורכב, שכדי להתמצא בו צריך ידע הן בכל מה שקשור לניהול הכספים והן בכל מה שקשור למיסוי.

יהודה שרים, מהם השירותים שאתם מעניקים במסגרת תכנון פרישה?

“השירות שלנו הוא ליווי צמוד של הלקוח לאורך כל הדרך, ולא עד שהוא יוצא לפנסיה אלא עד 120. הליווי מתחיל בפגישה עם הלקוח להבנת הצרכים שלו בגיל השלישי ולאחר מכן בניית הצרכים שלו בהתאמה אישית, בהתבסס על הכספים שיש לו והיכן הם מנוהלים. למעשה, אנחנו מטייבים לו את התיק הפיננסי. למשל, אם צריך לנייד כספים בין הקופות השונות, כדי שיהיו במיקומים טובים יותר מבחינת ניהול, תשואות וסיכון. אנחנו דואגים לפנסיית מטרה. לשם המחשה: לקוח שאומר לנו שהוא זקוק ל-10,000 שקלים פנסיה בכל חודש כדי לחיות חיים נורמליים, תפקידנו הוא למצוא את המקורות לסכום החודשי הזה, ואת התיק הפנסיוני שלו אנחנו בונים מול הגופים שיודעים לתת לו מקסימום פנסיה. בנוסף, אנחנו מטפלים עבורו מול מס ההכנסה בכל מה שקשור למיסוי ולהטבות מס, אם יש”.

“תכנון פרישה”, מדגיש שרים, “הוא עולם ומלואו. לקוחות שלנו משלמים בסוף התהליך מינימום מס על מקסימום כסף, כדי שיוכלו להזדקן בכבוד לצד בני משפחתם, וזה לא טריוויאלי, ואין מקרה אחד שדומה לאחר, יש אינסוף אפשרויות על פי צורכי הלקוח”.

ומתי מומלץ להתחיל לעשות תכנון פרישה?

“הזמן האידיאלי הוא כמה שנים לפני היציאה לפנסיה, כי במצב כזה יש לנו יכולת מקסימלית להשפיע על הפרישה, אבל את זה עושים רק מעטים, ולכן ההמלצה שלנו היא להתחיל לתכנן את הפרישה כחצי שנה לפני היציאה לפנסיה”.

ואם יצאתי לפנסיה ולא עשיתי תכנון פרישה, איחרתי את הרכבת?

“לא בהכרח. אנחנו ממליצים גם לעובדים שכבר יצאו לפנסיה להיוועץ עם יועץ פרישה. יועץ פרישה מקצועי יוכל לבדוק אם הפורש קיבל את מלוא הזכויות שלו, וסביר מאוד להניח שלא. מדינת ישראל לא תמיד מנדבת לתת זכויות, אלא אם כן באים ודורשים אותן, ואת זה רק יועץ פרישה מקצועי יודע לעשות, יש דברים שאפשר לתקן גם רטרואקטיבית”.

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן