עדכון מצב 14/04/24

המתקפה האיראנית אמש, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, נבלמה כמעט לחלוטין  על ידי מערכי ההגנה של ישראל ובנות בריתה. למרות ההצלחה המרשימה של ישראל, אין  ספק שמדובר על אירוע משמעותי שמעלה עוד את חוסר הוודאות הביטחונית באיזור ואת  המתחים הגיאו-פוליטיים בעולם כולו. בהתאם לכך, השאלה שצריכה להישאל היום על ידי  משקיע לטווח בינוני או ארוך היא עד כמה הגידול בחוסר הודאות מגולם בשווקים השונים  ומה פרופיל הסיכוי/סיכון בהם? 

בשוק המניות המקומי נדמה שחלק משמעותי מהסיכון כבר מגולם כך שהסיכונים קדימה  מוגבלים. בשבוע החולף שוק המניות המקומי רשם ירידות שערים וזאת על רקע עליית מפלס  החששות בקרב המשקיעים. עם זאת, נדמה שאירועי אמש הסתיימו, לשמחתנו כמובן, באופן  

שממחיש שוב את עוצמתה וחוסנה של ישראל, מה שתומך בשווקים המקומיים. חשוב לומר  באופן ברור – שוקי המניות מהווים מראה המשקפת את הפעילות הכלכלית של החברות  הנסחרות בבורסה. במידה ופעילות זו לא צפויה להיפגע באופן מהותי הרי שאין סיבה להניח  שערכן של המניות צריך לרדת. נכון להיום, נראה שהאיום האיראני אינו כזה שצפוי להשבית  את הפעילות הכלכלית במשק ולכן גם אין סיבה למגמת ירידות בשווקים. כמובן, אירועי אמש  מהווים גם איום לאסקלציה בפעילות הצבאים מול איראן אך מצד שני גם התימחור היחסי של  השוק הישראלי לעומת השווקים בעולם נמוך מאוד ומגלם טווח סיכונים רחב. לכן, בהחלט  ניתן לומר כי רמת המחירים בשוק הישראלי חזרה להיות אטרקטיבית לטווח הבינוני. לכן,  סביר להניח כי ככל שהסיכונים ילכו ויקטנו כך גם השוק הישראלי יניב תשואות עודפות על  פני השווקים הגלובאליים.  

בהסתכלות על שוק האג”ח התמונה מעט שונה וזאת משתי סיבות. ראשית, לחוסן של  כלכלת ישראל יש מחיר לא קטן והוא הגידול העצום בהוצאות הביטחון שיביאו לזינוק בגירעון  של ישראל. גירעון זה צריך לבוא לידי ביטוי בעלייה בפרמיית הסיכון בשוק האג”ח, מה  שעדיין לא בא לידי ביטוי באופן ניכר. לפני כחודש משרד האוצר גייס כ8- מיליארד דולר  בהנפקת אג”ח בחו”ל, הנפקה שבה ממשלת ישראל נאלצה להתחייב לריבית שגבוהה בכ-  1.5% ביחס לריבית מלפני פרוץ המלחמה. לעומת זאת, בשוק האג”ח המקומי, פרמיית  הסיכון עדיין נמוכה, מה שמפחית מעט מהאטרקטיביות באפיק ומצדיק הקטנת סיכונים.

שנית, לאירועי המלחמה ולהתפתחויות האחרונות מול איראן יש גם השפעה אינפלציונית  דרך עליית מחירי חומרי הגלם ובפרט מחיר הנפט. בהחלטתו האחרונה בנק ישראל הביע  את החשש שלו מעליית ציפיות האינפלציה, כך שנדמה שבמצב הנוכחי הסיכויים להפחתות  ריבית בזמן הקרוב ירדו באופן משמעותי. עם זאת, בטווח הבינוני ועם התבהרות אי הודאות,  הריבית בעולם ובישראל צפויה לחזור ולרדת. לכן, בשל רמת הריבית הגבוהה יחסית, בניית  תיק אג”ח והחזקתו לפדיון , צפויה להניב למשקיעים תשואה יפה בשנים הקרובות. 

גילוי נאות מטעם גינדי שרים סוכנות לביטוח פנסיוני בע”מ: 

מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ/ שיווק השקעות אישי המתחשב בנתונים ובצרכים  המיוחדים של כל קורא. אין לראות במסמך זה הצעה, המלצה או תחליף לשיקול דעתו  העצמאי של הקורא לביצוע עסקה כלשהי בניירות ערך או בכל מוצר פיננסי אחר. החברה  עוסקת בין השאר בשיווק השקעות ללקוחות כשירים ועשוי להיות לה עניין באמור במסמך  זה. האמור במסמך זה נאסף ו/ או מתבסס על מידע ממקורות שונים. במידע הכלול במסמך  זה עלולות להיות טעויות/ שינויי שוקו/ או שינויים אחרים. החברה אינה אחראית לכל נזק,  אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/ או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על  האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע הכלול  במסמך זה רווחים בידי העושה בו שימוש. כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה  ובתוכנו, שייכות לחברה ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו/ או העתקתו, כולו או  חלקו ללא קבלת אישורה מראש ובכתב.  

ביחד ננצח!!  

עם ישראל חי

צרו קשר עוד היום! התקשרו או מלאו את הפרטים:

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן